woensdag 5 jan - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu woensdag 5 jan - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

woensdag 5 jan

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg E.

19 Januari 2012 | Laos, Ban Thamouang

Donderdag 5 jan.

Vandaag is mijn heerlijke kleinzoon Stef jarig. Ik heb hem aan de telefoon gehad. Hij was erg blij met zijn Nintendo DSI waar op dat moment zijn zus op zat, zoals hij zei. Verder had hij niet veel babbels.
Ik heb niet veel bijzonders gedaan behalve mijn dagelijkse bezoekje aan de kleine Chensamai.
Choun is bezig met het rieten dak voor de nieuwe keuken. Zij maakt hem helemaal zelf.
Ik heb geprobeerd haar te helpen meer dat lukte natuurlijk voor geen meter. Eerst wordt het riet geweekt, dan gesplitst, de schil eraf (wat mij totaal niet lukte). Wat overblijft weer splitsen. Dan worden een aantal sprieten om een dikke rietstengel geslagen en met een dunne, geschilde stengel aan de stok bevestigd. Pa maakt het dan vast aan het de dakspanten. Een enorme klus.