vrijdag 6 jan - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu vrijdag 6 jan - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

vrijdag 6 jan

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg E.

19 Januari 2012 | Laos, Ban Thamouang

Vrijdag 6 jan.

Vandaag is Emma jarig. Ook haar heb ik even aan de telefoon gehad. Heerlijk.
En natuurlijk weer wat leuks meegemaakt. Zoals elke dag ga ik even bij Chensamai kijken en ze mocht uit bed dus ik heb haar even vastgehouden. Toen ging Lep haar in bad doen. Geweldig om te zien. Ze zat op zo’n lage “tafel” die vlak naast de tafel stond waar de baby op ligt. Ze legde haar bene op de tafel van de baby, kleedde haar uit en legde haar in de lengte op haar benen, de voetjes richting haar voeten en overgoot haar met water en waste haar met haar handen af. Het water was wel warm. Afdrogen, hemdje aan, doek om de billetjes en klaar is Kees.
Moeder Choi (ik heb eindelijk maar eens gevraagd hoe ze heet) ligt nog steeds op haar tafel. Die heeft het formaat van een flink éénpersoons bed. De baby staat naast haar op net zo’n tafel en een eindje verderop staat een hele grote waar overdag op geleefd wordt. Gegeten, gespeeld, gekaart, Choun doet er haar middagdutje op. enz.enz.