zondag 15 jan. - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu zondag 15 jan. - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

zondag 15 jan.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg E.

22 Januari 2012 | Laos, Ban Thamouang

Zondag 15 jan.

Vanmorgen waren er maar 4 jonkies op Engelse les. 4 giechelmeiden. De kleine Phani die eerstzo verlegen was is een behoorlijk bijdehante tante. Ze is 10 jaar maar is net zo groot als Emma.
Nu ik zo’n klein groepje had bleek dat ze van de vorige keren niet erg veel opgestoken hebben. Thuis doen ze er duidelijk helemaal niets aan. Huiswerk meegeven vind ik best moeilijk want de kinderen hier hebben school van acht tot vier, vijf dagen per week en meteen na schooltijd behalve hun huiswerk ook nog thuis helpen of op het rijstveld. Ze mogen toch wel heel even spelen? Ik ben maar wat dingen gaan herhalen. Volgens mij kunnen de kinderen van 10 t/m 13 jaar niet eens klokkijken! Van de groten kwamen er maar twee jongens. Twee van de meiden moesten op het rijstveld werken. Gisteren ook al.
Die knullen zijn net sponzen. Fanatiek! Ze willen voor elkaar niet onderdoen. Die onthouden al veel meer dan de kleintjes. Met hen doe ik bijv. de werkwoorden to be en to have. Wel in kleine zinnetjes verwerkt. Ook heb ik met hen regelmatige werkwoorden vervoegd en dat kunnen ze nu.Ze kunnen ook zeggen hoe laat het is in het Engels. Kyra, je klok heeft erg goede diensten bewezen. Ook de flashcards over het weer en de kleuren heb ik gebruikt en dat weten de groten nu ook erg geod. Super hoor. Mijn eigen woordsysteem heb ik nog steeds niet kunnen gebruiken want het waait steeds te hard en dan waaien de papiertjes weg.
Het is vandaag snikheet. Gelukkig werd het om half vier opeens bewolkt en met het windje erbij is het nu net uit te houden. Groot voordeel is dat de zon dan ook niet totdat hij ondergaat op mijn kamer staat te branden. Gisteravond was het zo heet dat mijn slaapshirt helemaal nat was.
Mijn eerste gang vanmorgen was dan ook naar de douche.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Ban Thamouang

Laat Laos Lezen

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2012

dinsdag 17 jan

22 Januari 2012

maandag 16 jan

22 Januari 2012

zondag 15 jan.

22 Januari 2012

zaterdag 14 jan

22 Januari 2012

vrijdag 13 jan
E.

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 35968

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Januari 2014

Weer naar Laos

30 November -0001 - 30 November -0001

Laat Laos Lezen

Landen bezocht: