Zondag 18 dec. - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Zondag 18 dec. - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Zondag 18 dec.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg E.

20 December 2011 | Nederland, Maassluis

Zondag 18 dec.

Vanmorgen wed ik verrast met een groente-rundvleesschotel. Ze halen ook werkelijk alles uit de kast om mij te verwennen.
C was vanmorgen aan het werk.
De Engels les begon raar want de deur was in het slot gevallen en ik kon dus niet bij mijn spullen. Door een raam klimmen is er hier niet bij want daar zit bij stenen huizen ijzerwerk voor. Bij guesthouses ook meestal, ook al zijn ze van hout. Zonder spullen maar begonnen. Gelukkig had de tolk pen en papier. Na drie kwartier was het gelukt het huis binnen te komen en kon ik mijn spullen pakken. Ze hadden het ijzerwerk uit het raam geschroefd. Dat had ik ook al bedacht maar je neemt niet aan dat dat van de buitenkant kan. In Laos dus wel.Eerst op verschillende manieren herhaald wat we gisteren gedaan hebben, en na de pauze ben ik met ze naar buiten gegaan en hebben we een balspel gedaan. In een kring, één kind gooit de bal naar een ander en die moest dat een Engels woord zeggen. Ze snapten er geen jota van, zelfs niet na vertaling door de tolk maar na een tijdje viel het kwartje. Het meest verlegen meisje –van 8 jaar!!- had de grootste pret. Je kon heel goed zien dat ze dergelijke spelletjes hier nooit doen. Hierna heb ik er maar een eind aan gemaakt.
C lag inmiddels weer op haar matje.
B vroeg mij of ik honger had. De vorige keer betekende dat dat er geen eten gekookt was. Toen heeft hij zelf iets tevoorschijn getoverd wat waarschijnlijk in de koelkast stond. Daarom heb ik nu maar nee gezegd. Dat kwam wel goed uit want vanmiddag wilde ik naar het golf-resort _ja, echt, dat is hier- want daar zouden ze internet hebben. A3 had hier een paar keer geinternet. Ik dacht dat als ik daar zou eten ik wel ff mocht internetten.
Dus ik gekleed in mijn srong met ware doodsverachting op B ’s scooter naar het resort. Ik was al gauw vertrouwd met de versnelling.
Bij het resort aangekomen bleek dat ze daar geen internet meer hebben. Balen, want ik durfde nog niet goed naar Don Khong met de scooter want dan moet ik er mee op een bootje. Eerst een beetje handiger worden met dat ding.
Ik ben nog maar even naar Nagasang gereden en heb een flesje Black Tea voor B gekocht en een miniflesje met een geurtje voor C. Prachtig vond ze het.
Vanavond kwamen er weer leerlingen om Engelse les maar die heb ik weggestuurd. Dat kleine verlegen ding van vanmorgen was er ook bij. Zo heel verlegen is ze dus blijkbaar niet.

  • 20 December 2011 - 11:46

    Jos:

    Ellen, wat een verhalen allemaal ik heb echt bewondering voor je doorzettingsvermogen hoor. Zit ik hier te klagen als we 1 dag geen water hebben! Succes verder met alles en ik zie alweer uit naar je volgende verslag. Groetjes Jos

  • 20 December 2011 - 19:22

    Paula V.d.Meer:

    Hallo Ellen

    Wat een geweldige verslagen schrijf je iedere keer. En wat een avonturen heb je al beleefd. Geweldig.
    Nog veel plezier verder.
    Groetjes
    Paula

  • 25 December 2011 - 09:03

    Adrie:

    Hi El,
    Je hebt je draai aardig gevonden, merk ik! Gaaf dat die kinderen zelf naar je toekomen!
    Suc6 met oefenen met de scooter!
    Zal je veel vrijheid geven!
    Sok dii!

  • 31 December 2011 - 00:25

    Heleen:

    Eindelijk heb ik de tijd genomen om alles te lezen.
    Wat een verhalen zeg!
    Wat een moed Ellen om deze reis in je eentje te ondernemen en te proberen iets voor de mensen daar te doen.
    Je schrijft heel erg leuk.

    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

    Heel veel succes!

    Hartelijke groeten van Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maassluis

Laat Laos Lezen

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2012

dinsdag 17 jan

22 Januari 2012

maandag 16 jan

22 Januari 2012

zondag 15 jan.

22 Januari 2012

zaterdag 14 jan

22 Januari 2012

vrijdag 13 jan
E.

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 35978

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Januari 2014

Weer naar Laos

30 November -0001 - 30 November -0001

Laat Laos Lezen

Landen bezocht: