Zondag 18 dec. - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Zondag 18 dec. - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Zondag 18 dec.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg E.

20 December 2011 | Nederland, Maassluis

Zondag 18 dec.
Vanmorgen wed ik verrast met een groente-rundvleesschotel. Ze halen ook werkelijk alles uit de kast om mij te verwennen.
C was vanmorgen aan het werk.
De Engels les begon raar want de deur was in het slot gevallen en ik kon dus niet bij mijn spullen. Door een raam klimmen is er hier niet bij want daar zit bij stenen huizen ijzerwerk voor. Bij guesthouses ook meestal, ook al zijn ze van hout. Zonder spullen maar begonnen. Gelukkig had de tolk pen en papier. Na drie kwartier was het gelukt het huis binnen te komen en kon ik mijn spullen pakken. Ze hadden het ijzerwerk uit het raam geschroefd. Dat had ik ook al bedacht maar je neemt niet aan dat dat van de buitenkant kan. In Laos dus wel.Eerst op verschillende manieren herhaald wat we gisteren gedaan hebben, en na de pauze ben ik met ze naar buiten gegaan en hebben we een balspel gedaan. In een kring, één kind gooit de bal naar een ander en die moest dat een Engels woord zeggen. Ze snapten er geen jota van, zelfs niet na vertaling door de tolk maar na een tijdje viel het kwartje. Het meest verlegen meisje –van 8 jaar!!- had de grootste pret. Je kon heel goed zien dat ze dergelijke spelletjes hier nooit doen. Hierna heb ik er maar een eind aan gemaakt.
C lag inmiddels weer op haar matje.
B vroeg mij of ik honger had. De vorige keer betekende dat dat er geen eten gekookt was. Toen heeft hij zelf iets tevoorschijn getoverd wat waarschijnlijk in de koelkast stond. Daarom heb ik nu maar nee gezegd. Dat kwam wel goed uit want vanmiddag wilde ik naar het golf-resort _ja, echt, dat is hier- want daar zouden ze internet hebben. A3 had hier een paar keer geinternet. Ik dacht dat als ik daar zou eten ik wel ff mocht internetten.
Dus ik gekleed in mijn srong met ware doodsverachting op B ’s scooter naar het resort. Ik was al gauw vertrouwd met de versnelling.
Bij het resort aangekomen bleek dat ze daar geen internet meer hebben. Balen, want ik durfde nog niet goed naar Don Khong met de scooter want dan moet ik er mee op een bootje. Eerst een beetje handiger worden met dat ding.
Ik ben nog maar even naar Nagasang gereden en heb een flesje Black Tea voor B gekocht en een miniflesje met een geurtje voor C. Prachtig vond ze het.
Vanavond kwamen er weer leerlingen om Engelse les maar die heb ik weggestuurd. Dat kleine verlegen ding van vanmorgen was er ook bij. Zo heel verlegen is ze dus blijkbaar niet.

  • 22 December 2011 - 13:26

    Hennie En Jan:

    Hoi Ellen, met veel plezier lezen wij jouw verhalen. Knap hoe je de verschillende problemen weet op te pakken. En je het zover weet te krijgen dat je er toch aan toe komt om Engelse les te geven.
    Wij hebben het plan om te gaan verhuizen, en zijn al in een ver stadium in een biedproces op een huis in het buurtje aan de overkant van onze wijk. Het huis is kleiner maar wel erg knus. Afijn je zal het wel zien als je weer een keertje in Haarlem komt. Hennie is voor de tweede keer ernstig lastig gevallen door een ouder van een leerling op school. Kon ze de eerste keer snel opkrabbelen nu was ze wat langer van slag. Gelukkig werd ze goed opgevangen op en door school. Dat was in eerste instantie een beetje een probleem want die leidinggevenden hebben nog niet veel verstand van opvang na een traumatische gebeurtenis. Bij de tweede keer bleek dat ze het nog niet hadden geleerd na de eerste keer. Uiteindelijk heeft de directeur het adequaat opgepakt.

    Liefs en veel kracht en sterkte toegewenst.


  • 24 December 2011 - 11:51

    Cobi & Bram:

    Leuk dat je vanmorgen (24-12-11) belde om ons fijne feestdagen te wensen. Ook vanaf hier wensen wij jou ook fijne dagen. Het zal geheel anders zijn deze keer. Maar aan de andere kant weer een prachtige ervaring zijn. We genieten van je reisverslagen. Groetjes van hier en we zien je gauw weer.
    Dikke kus van ons Cobi & Bram

  • 24 December 2011 - 14:55

    Magteld:

    Hoi Ellen,

    Met veel belangstelling lees ik je reisverslagen. Wat maak je veel mee!
    Ik denk aan je en natuurlijk ook aan Wim, de kinderen en kleinkinderen. Hou je goedI

    Hartelijke groeten,

    Magteld

  • 24 December 2011 - 15:21

    Mary & Jan Dirk:

    Hoi Ellen,
    Fijne Kerstdagen in het verre Laos. Wat kan jij heerlijk reisverslagen maken. Ik geniet er echt van. En wat maak je een hoop mee. Super gaaf dat je engelse les geef aan de kids.
    Wij gaan zo ff naar het kinderkerst dienst in de Imm Kerk, altijd leuk.
    Van de week Rob v.d.Lee op TV bij Knoop in je Zakdoek Gala, zo gaaf. Rob ging helemaal uit zijn dak met Rob de Nijs.
    Groetjes weer en tot horens.

  • 30 December 2011 - 17:41

    Ingrid En Peter:

    Hoi Ellen, Wim eet vanavond in Maasland. We hebben zojuist deze website ontdekt dus we gaan de reisverslagen lezen. Groet en een fijne jaarwisseling toegewenst!

  • 31 December 2011 - 20:29

    Ina Hilverts.:

    Ellen vanaf de Brink wil ik jou alvast een heel goed 2012 wensen.
    Heel veel succes nog daar.

  • 03 Januari 2012 - 17:00

    Gerrie:

    Hoi Ellen
    Wat een mooie verslagen schrijf je.
    En wat goed dat jij zo betrokken met de mensen bezig bent.
    Ik hoop je in Laos nog te kunnen ontmoeten. Ik ben rond 22 of 23 januari in Vientiane. Geen idee waar jij dan bent.
    Nog 5 dagen en dan vertrek ik naar Bangkok.

    Groetjes Gerrie

  • 03 Januari 2012 - 20:05

    Tineke:

    Ha El, vanuit Hoorn een heel goed 2012 gewenst. Je hebt er in ieder geval voor gezorgd dat jouw nieuwe jaar een avontuurlijk begin heeft in dat verre Laos! Geweldig om te lezen hoe je je redt uit allerlei situaties die op je pad komen. Knap hoe je ermee omgaat.
    Eigenlijk is het wel begrijpelijk dat mensen van je proberen te profiteren, want in hun ogen ben jij natuurlijk een erg rijke westerling waar ze een graantje van proberen mee te pikken...
    Goed dat je zo actief bent met de bibliotheekboeken en de Engelse les.
    Ik hoop dat er snel weer nieuwe verslagen komen!
    Veel liefs,
    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maassluis

Laat Laos Lezen

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2012

dinsdag 17 jan

22 Januari 2012

maandag 16 jan

22 Januari 2012

zondag 15 jan.

22 Januari 2012

zaterdag 14 jan

22 Januari 2012

vrijdag 13 jan
E.

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 35984

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Januari 2014

Weer naar Laos

30 November -0001 - 30 November -0001

Laat Laos Lezen

Landen bezocht: