Zaterdag 17 dec. - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 dec. - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17 dec.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg E.

20 December 2011 | Nederland, Maassluis

Zaterdag 17 dec.

Vanmorgen 10.00 de eerste echte Engelse les.
Er kwamen 12 jongelui aanzetten waaronder twee meisjes die nog op de lagere school zitten.
Ik heb de dagen van de week bahandeld en een paar werkwoorden. Omdat ze nog geen woorden kennen
kan ik het nog niet leuk maken met spelletjes. Ze zijn hartstikke gediciplineerd en enthousiast dus dat is leuk. Ook herhaald wat we zondag gadaan hebben. Het was best wel veel dus morgen ga ik hoofdzakelijk herhalen.
Tot mijn grote blijdschap stond in de namiddag C in haar groententuintje ( houten bakken op poten) te wieden.
Ik vond haar vandaag al een stuk levendiger dus hopelijk is ze echt aan de beterende hand.B. zei dat hij morgenzijn scooter niet nodig heeft. Daar ga ik even goed gebruik van maken. Ik hoop dat ik het een en ander kan filmen voor de stichting.
Kleine Senhatiet heeft ook zijn eerste Engelse woordje geleerd. Ik heb hem een ballon gegeven en hem het woord balloon geleed. Hij is zo trots als een aap en de ballon behandelt hij alsof hij van goud is.
B zei dat Sen naar mij toe wilde. Dat vind ik hartstikke gezellig allen ging B er wel vandoor en heb ik hem de hele middag niet meer gezien.
Ik ging Sen naar huis brengen en tot mijn stomme verbazing was Tjantida alleen in huis. Dat kind is amper twee jaar schat ik. Moeder was nergens te bekennen. Kleine Tjan deed ook ff een grote plas in haar broek en op de grond. Zij kon niet naar buiten denk ik, maar toch… Ik heb het woord moeder opgezocht in een woordenboek en ben rond gaan vragen. Iedereeen gebaarde vaag in het rond. Ik heb het maar zo gelaten ,aannemende dat dat hier normaal is. Toen ik wegliep bleef Sen staan maar begon wel te huilen. Toen heb ik hem maar weer meegenomen en zo zat ik de hele middig met die kleine dreutel. We zijn nu dikke maatjes. Het is een heerlijk ventje. Kan ik toch mijn oma-gevoelens nog een beetje kwijt. Ik heb ook Wim en Onno aan de lijn gehad. Onno heef promotie gemaakt. Hij is nu coördinator. Gaaf!
’s Avonds kreeg ik bezoek van Bounchen en Khong Kham die voor het gemak ook de twee jongetje Ha en Poet. Die van de week opeens kwamen slapen. Zij kwamen een extra Engelse les halen. Gezellig op de grond in mijn kamer.
Toen ik het op een gegeven moment wel genoeg vond is Bounchen naar huis gegaan en de jongetjes ook maar Khing Kham nestelde zich gezellig voor de t.v. Er was verder niemand.Toen ben ik gaan douchen(intussen belde A3), en toen ik terugkwam lag ze heerlijk te pitten. Ik heb de t.v. maar uitgezet. Ik ben in een boek van John Grisham begonnen en dat boeide me zo dat ik tot bij elven heb liggen lezen. Dat is een latertje want ik houd het hier meestal niet langer vol dan tot half tien.

  • 22 December 2011 - 21:40

    Hilma:

    Ha Ellen,
    Erg fijn om al je belevenissen te lezen.
    Je krijgt een beetje een voorstelling van jou in laos.
    Ik bewonder je. Je uithoudingsvermogen en hoe je kijkt naar alle situaties.
    We volgen je en met Wim spreken we elke week op woensdagavopnd onder het eten.
    succes met je lessen. ze lijken me erg leuk om te volgen.
    hartegroet Hilma

  • 25 December 2011 - 09:09

    Adrie:

    Goed dat het beter gaat met C!
    Heb je nog pampers gewisseld??? :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maassluis

Laat Laos Lezen

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2012

dinsdag 17 jan

22 Januari 2012

maandag 16 jan

22 Januari 2012

zondag 15 jan.

22 Januari 2012

zaterdag 14 jan

22 Januari 2012

vrijdag 13 jan
E.

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 35983

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Januari 2014

Weer naar Laos

30 November -0001 - 30 November -0001

Laat Laos Lezen

Landen bezocht: