Dinsdag 29 Bangkok - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Dinsdag 29 Bangkok - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29 Bangkok

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg E.

04 December 2011 | Nederland, Maassluis


Toen ik de volgende morgen wakker werd heb ik me nog eens lekker omgedraaid en toen ik weer wakker werd ben ik maar eens gaan uitrekenen hoe laat het was. Ehhh het was half twee!!!!!
Beneden zat ook een reisbureautje en daar heb ik een treinkaartje besteld naar Nong Khai. Dat zou bij het hotel bezorgd worden.
Toen naar de geldautomaat die vlakbij was. Blijkt het gewoon te regenen. Helemaal niet erg want het was gewoon lauw. Helaas kreeg ik geen geld uit die automaat want ik had volgens dat ding niet genoeg saldo. Dus terug naar het hotel om te vragen of er ook een blauwe ATM was want daar had ik op het vliegveld geld uit gehaald. Gelukkig was die ook vlakbij. Maar ook die zei dat ik niet genoeg saldo had. Ik ben binnen bij de bank om hulp gaan vragen.
Binnen kon ik geen geld opnemen dus het erg vriendelijke meisje ging mee naar buiten. Toen kreeg ik wat geld maar volgens mij veel te weinig om mijn treinkaartje en het hotel te betalen Het meisje zei dat ik het gewoon een heleboel keer moest doen maar de tweede keer kreeg ik opeens niets meer. De paniek begon wel een beetje toe te slaan. Ik kreeg al een beetje Bangkok Hilton visioenen.
Ik ben eerst naar mijn kamer gegaan om eens rustig na te denken wat er nou fout was. Na veel aarzelen heb ik Wim maar gebeld en laat hij nou die E-dentifier van de bank bij zich hebben! Hij zag dat ik ruim 400 € opgenomen had!
Wat bleek nou, het meisje van het reisbureautje had opgeschreven dat het treinkaartje 164700 kostte, dus 164duizend700 Bath toch? Ik wilde dus 180.000 bath opnemen. Had zij nu maar een komma neergezet wat het kaartje kostte dus 1647 bath. Ja, dat heb je met dyscalculie, gecombineerd met oververmoeidheid en stress.
Toen had ik dus opeens heel veel geld. Ook heb ik nog ff mijn mail gechect en ja hoor, een mail van Dong dat ze me wel van de trein kan halen maar dan meteen weg moet voor een driedaagse training of zoiets. Daar baal ik ongelooflijk van want ik heb haar hulp echt wel nodig om mijn boeken naar het zuiden te versturen. En ze kan ook niet met me naar het noorden want ze heeft één of andere training van drie weken in Champassak. Wat heb ik daar de balen van.
Met al dat gedoe heb ik niet eens tijd gehad om even naar KaoSan road te gaan, want om 17.00 moest ik op weg naar het station .
Dat ging gelukkig prima, ik was er keurig op tijd.
Dat station is een feestje. Het luistert naar de fraaie naam Houalamphong. Het is één enorme hal met in het midden allemaal stoeltjes en aan de kanten de meest uiteenlopende kraampjes het meest eetkraampjes en daar weer achter nette winkeltjes Enorm veel mensen die daar op de grond met het hele gezin zitten te eten, mensen die op de stoeltjes of op de grond liggen te slapen, de meest uiteenlopende types . Echt geweldig. De wereld van arm tot rijk in een notendop.Ik heb even een broodje Duitse braadworst!!!!!!!!! gegeten en twee flesjes drinken gekocht toen ben ik naar het perron gegaan waar de trein al klaar stond.
Mijn koffer werd met vereende krachten naar binnen gehesen en naar mijn cabin gebracht. Die zag er netjes uit. Kunnen de Nederlandse treinen een puntje aan zuigen. Om even na achten had ik nog geen hutgenoot dus ik nam maar aan dat die ook niet zou komen, Kon ik ongegeneerd snurken. Al gauw kwam er een dame vragen wat ik wilde eten. Ik had nog niet veel trek maar het eten zou pas om negen uur geserveerd worden. Dus ik heb maar wat besteld uit de kleine keuze en ook meteen een ontbijtje. Kosten 2 flesjes koud drinken samen 25 bath(= 0,65) diner 160, ontbijt 160 (2X3.50). Om negen uur kwam een man mijn bed opmaken met een dun matrasje, een brandschoon soort badstof deken en een onderlaken en kussensloop die zou uit de gesloten verpakking van een wasserij kwamen. Na nog even geNintendo’t te hebben en een sms naar huis gestuurd ben ik daar met veel welbehagen tussen gekropen. Na een tijdje ben ik wel in slaap gevallen maar om half twee was ik alweer wakker. Dan ben je toch blij met een slaappilletje.

  • 04 December 2011 - 14:26

    Paula V.d.Meer:

    Hallo Ellen

    Wat leuk die reisverslagen. Ik kan me voorstellen dat je in de stress schiet als je net aan je reis bent begonnen en zo'n pinautomaat vertelt dat je geen saldo meer hebt. Ik hoop voor je dat je ondanks de afwezigheid van Dong toch je boeken op de juiste plek krijgt.
    Heel veel succes en plezier verder.
    Groetjes
    Paula

  • 04 December 2011 - 19:15

    Jeannette:

    Hoi Ellen.
    Wat fijn om wat van je horen,en zo uitgebreid.
    Jij redt je ook wel zonder Dong hoor!
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Liefs,Jeannette

  • 04 December 2011 - 19:17

    GJ:

    Hoi,
    Boeiende verslagen zo de eerste dagen. Je maakt wat mee!!! Goede voortzetting va nne reis.
    GJ

  • 04 December 2011 - 20:19

    Truce:

    Wat een avonturen zeg! Ik dacht net al, dat het afgelopen was, schrijf je gelijk een heel boek?
    Ik vind het stoer van je, dat je dit helemaal in je eentje schijnt te doen. Ben je altijd zo avontuurlijk geweest? Ik weet niet of ik het aan zou durven.
    Goed hoor!

  • 04 December 2011 - 20:34

    Mirjam Storm:

    Wat een avontuur Ellen!

    Succes. Ik ga je verhalen blijven volgen.

    Groetjes Mirjam.

  • 04 December 2011 - 20:52

    Tineke:

    Voel je je arm, blijk je opeens veel geld te hebben! Wij vonden het ook heel lastig omrekenen afgelopen zomer.
    Inderdaad prima geregeld, die nachttrein. Heel leuk om je verslagen te lezen, El en die boeken gaan je ook vast en zeker lukken! Laat je vooral niet ontmoedigen. Graag tot de volgende keer, succes met de reis!
    Groet,
    Tineke

  • 05 December 2011 - 16:43

    Gerrie:

    Hi Ellen

    Wat een avonturen al meteen aan het begin van de reis. Maar je hebt het toch maar mooi opgelost in je eentje nota bene.
    Ik ben benieuwd hoe ik het ervan af breng. Over 5 weken zit ik in Bangkok, hopenlijk niet met hetzelfde probleem.
    Ik ga je in Laos waarschijnlijk niet ontmoeten, want ik reis van Noord naar Zuid zonder vaste planning. Dus ik heb geen idee wanneer ik precies in het zuiden zal zijn.
    Ik vind het heel spannend en ook hééél eng zo in mijn uppie, zonder reisgezelschap.
    Ben daarom ook erg benieuwd naar jouw verhalen dan kan ik er misschien iets van leren.

    Heel veel succes nog
    Groetjes Gerrie

  • 09 December 2011 - 08:44

    Hilma:

    Ha Ellen,
    Het is een echt avontuur. Die trein lijkt me helemaal gaaf. Super dat je toch hebt geslapen.
    Fijn om je te volgen.
    Liefs Hilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maassluis

Laat Laos Lezen

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2012

dinsdag 17 jan

22 Januari 2012

maandag 16 jan

22 Januari 2012

zondag 15 jan.

22 Januari 2012

zaterdag 14 jan

22 Januari 2012

vrijdag 13 jan
E.

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 35993

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Januari 2014

Weer naar Laos

30 November -0001 - 30 November -0001

Laat Laos Lezen

Landen bezocht: