zaterdag 24 dec. - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu zaterdag 24 dec. - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

zaterdag 24 dec.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg E.

04 Januari 2012 | Laos, Ban Thamouang

Vanmorgen kreeg ik de mededeling dat ik vandaag twee groepen les moet geven. Eerst de kleintjes en daarna de groten.
Met de kleintjes was het eigenlijk niet te doen. Ze begrijpen totaal niet wat ze doen moeten en ze kunnen onze letters nauwelijks schrijven. Er waren er bij die ik op een jaar of 6 schat en die dus een jaar of negen zullen zijn. De tolk is ok niet komen opdagen. Ik heb dus ook echt de twee uur niet volgemaakt.
Met de ouderen ging het geweldig! Die zijn ontzettend leergierig. Het waren er maar 4 en drie ervan zijn erg slim. Ik had gisteravond van Bounchen, (niet te verwarren met Bounchan) die elke avond extra les komt halen, het verzoek gekregen om het klokkijken uit te leggen. Hierbij kon ik dankbaar gebruik maken van de klok die Lies achtergelaten heeft. Ze hadden het heel snel door. Met hen ben ik wel ruim 1 ½ uur beaig geweest.
Het is ook niet zo heel erg warm want het is helemaal bewolkt en er staat weer een stevig windje.
Omdat Soumphon niet is komen opdagen kan ik niet vragen wat Sian gisteren gezegd heeft. Het gesprek zal ongetwijfeld grotendeels over de computer gegaan zijn.
Wel zei hij dat de twee dames maandag niet meegaan naar Pakse maar in plaats daarvan Khamsai.
Ik had het echt ff helemaal gehad! Het was echt duidelijk afgesproken : Bounchan, de tolk. Twee m eiden van het KCDA die ook computerles gaan krijgen van de zoon van B, en ik. In Pakse zou de zoon zich bij ons voegen want die woont daar. Hij heeft het duidelijk meerdere keren op zijn vingers uitgeteld. Ik wist niet anders te bedenken dan te zeggen: “No girls, I we not go to Pakse.”
Uiteindelijk schijnt er nu één meisje mee te gaan en Khamsai. “he very interested in computer”ja leuk, maar de lieverd zal nooit leren met zo’n ding om te gaan.

• 14 Januari 2012 - 09:14

Truce:

Ben je al weer thuis? Ik heb momenteel weinig tijd al je verslagen te lezen.
    Wanneer je mij een gewoon mailtje stuurt, zal ik uitleg geven.
    Hopelijk heb je een inspirerende reis gehad.