Maandag 19 dec. - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Maandag 19 dec. - Reisverslag uit Ban Thamouang, Laos van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Maandag 19 dec.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg E.

04 Januari 2012 | Laos, Ban Thamouang

Vanmorgen werd ik wakker van een hoop kabaal rondom het huis. Een hoop geroep en op een gegeven moment hoorde ik machines. Toen ik ging kijken bleek dat ze een gat aan het poren waren voor een waterpomp vlak naast het huis.
Bounchan maakte me duidelijk dat deze uit privé middelen komt. O zaligheid als de badkamer er op aangesloten wordt maar ik ben bang dat ik dat niet meer ga beleven.
B had het hier erg druk mee, vandaar dat alleen met Soumphon op pad moest. Soumphon vind ik een erg slechte tolk. Hij heeft een erg kleine Engelse woordenschat en zijn uitspraak is allerbelabberdst. Kamphi vond ik veel beter. Hij doet alsof hij mij begrijpt (dit overigens typisch Lao, Je zegt nooit nee) dus als ik vraag “Do you understand?” knikt hij van ja, maar ik herken nu wanneer hij het niet begrijpt. Verder kan ik ook niet nagaan of hij het goed vertaalt. Op de twee schooltjes is alles nu rond. Voor Tha Kò is een kast in de maak en Bang Ahm krijgt de oude. Bij Bang Ahm blijkt een perfect rek te staan waar de boeken overzichtelijk op kunnen liggen.
Leuk dat dat allemaal loopt. Zowel bij A3 als bij mij zitten de biebjes in de dorpen zelf ook nog in ons hoofd maar dat wordt een hele kluif. Ik heb nog vijf weken dus wie weet.
Tha Kò waren een aantal meisjes trefbal aan het doen met hun slippers. Geweldig om te zien. Ik fotografeer me wild. Kinderen en oude mensen zijn toch echt wel mijn favoriete onderwerp.
Morgen ga ik met B naar Pakse. Volgens de tolk heeft A3 tegen hem gezegd dat we dan meteen samen naar een computerwinkel moeten gaan om ons te oriënteren. Komt goed uit want B had maar één boodschap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Ban Thamouang

Laat Laos Lezen

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2012

dinsdag 17 jan

22 Januari 2012

maandag 16 jan

22 Januari 2012

zondag 15 jan.

22 Januari 2012

zaterdag 14 jan

22 Januari 2012

vrijdag 13 jan
E.

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 35979

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Januari 2014

Weer naar Laos

30 November -0001 - 30 November -0001

Laat Laos Lezen

Landen bezocht: