Dinsdag 28 jan. - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 jan. - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van E. Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28 jan.

Blijf op de hoogte en volg E.

06 Februari 2014 | Nederland, Maassluis

Omdat ik om half elf al ben gaan slapen gisteravond was ik vanmorgen op tijd wakker. Ik heb het bordje “Don’t clean this room” van de deur gehaald, telefoons en laptop meegenomen en ben gaan ontbijten bij de “Salon du Thé” wat inmiddels mijn favoriet is. Perfect internet, keurig netjes, aardige bediening en prima eten. Hier heb ik mijn dagboek bijgewerkt want ik was gigantisch achter en heb van alles door elkaar gehaald. Julie zullen wel veel dubbel krijgen maar van nu af aan ga ik het goed bijhouden dan maak ik minder vouten. (Hoop ik ). s’ Middags met Dong naar Big brother Mouse geweest. Chamlern kende me nog en herinnerde zich ook nog dat twee jaar geleden het geld in mijn koffer zat en ik het slotje niet meer open kon krijgen. Ze hebben het toen opengebroken met een tang. Nu liep het beter en het was makkelijk dat Dong kon vertalen. Heerlijk om op deze manier te shoppen. “Doe maar 50 van die, 30 van die en daar ook een stapel van. En dan afrekenen. Toch wel een beetje spannend want geen idee van het totaalbedrag. Nou, ik had nog genoeg over hoor ondanks het eindbedrag. 120.150.000 kip. Wat een gekakel! Da’s toch wel een heel apart gevoel hoor, 120 miljoen uitgeven binnen een half uur! Omgerekend is het ook niet mis hoor, Ergens rondom de € 1100.- Ik kan hier mijn bankrekening niet bekijken dus het uiteindelijke bedrag in Euro’s komt nog. Probleempje was wel dat ik zoveel geld niet bij me had en ook niet in één keer kan pinnen. Volgens Chamlern kon ik gewoon naar de bank gaan. Ik wist zeker van niet want dat had Wim vier jaar geleden al geprobeerd. Misschien veranderd? We hebben de boeken in vijf dozen gedaan, het adres van Bounchan en mijn naam er op gezet en mogen ze morgen komen betalen. De boeken blijven daar die neemt Khamsai woensdag mee, hij heeft dan een training in Vientiane. Het zijn allemaal heel leuke boekjes. Gemiddeld kosten ze zo’n 1,60 per stuk. Er zijn veel informatieve boekjes bij. Verhaaltjes over tanden poetsen, handen wassen, schoonmaken, het milieu enz. maar ook gewone verhalen en volksverhalen. Ik weet zeker dat het geld op deze manier goed besteed is en ik heb nog over zodat ik evt. ook een paar boekenkastjes kan laten maken. Zo’n dag geeft je wel een goed gevoel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

E.

Actief sinds 05 Aug. 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 35964

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Januari 2014

Weer naar Laos

30 November -0001 - 30 November -0001

Laat Laos Lezen

Landen bezocht: